Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Kampaň, která slibuje Romům plyn zdarma není zřejmě protiromská. Je asi namířena proti populistům

11. září 2015
Čtení na 1 minutu
Jeden z billboardů, který se v září 2015 objevil v ulicích slovenských měst (FOTO: Silvia Krpelanová)

Slovenská kampaň, která kromě jiného slibuje Plyn a Elektřinu Romům
zdarma je zřejmě zaměřena proti populistům a není protiromsky zaměřená.
Vyplývá to z vyjádření společnosti Big Media, které patří billboardové
plochy, kde jsou kontroverzní slogany umístěny. O kampani jako první v
České republice

informoval server Romea.cz
.

Společnost Big Media však stále odmítá zveřejnit jméno zadavatele. "Na
základě požadavku klienta nemůžeme momentálně zveřejnit jeho jméno. Jde však o
klienta, který chce poukázat na nesmyslnost volebních sloganů a zároveň
schopnost politiků slíbit cokoliv," napsala ve stanovisku pro server

Omédiách.com
společnost Big Media.

Kampaň, kde jsou použity nápisy jako z bulvárních novin mají stejné tmavé
pozadí a kontroverzní a dvojsmyslné slogany: Střelná zbraň do každé rodiny,
Trest smrti za korupci, Zpoplatnění povinné školní docházky, Azyl pro každého
emigranta nebo Plyn a elektřinu Romům zdarma.

Na kampaň už také přišly první stížnosti na Radu pro reklamu. "Momentálně
řešíme, jak budeme postupovat. Kampaň má nejasného zadavatele. Proto se v prvním
kroku obrátíme na šiřitele," řekla pro server

Omédiách.com
výkonná ředitelka Rady pro reklamu Eva Rajčáková.

Podle etického kodexu reklamy reklama nesmí obsahovat nic, co by uráželo
rasové, národnostní, politické nebo náboženské cítění spotřebitelů. Nesmí
podporovat žádnou formu diskriminace, a to zejména z důvodu rasy, národnosti,
náboženství, politické příslušnosti, pohlaví nebo věku.

Na možné porušení kodexu již upozornila i poslankyně Národní rady Slovenské
republiky Lucia Nicholsonová. "Ta reklama může být i teasingová, ale ten začátek
si vybrali velmi nešťastně. Slovní spojení na billboardu působí diskriminačně,
urážlivě a je ponižující. Reklama podle etického kodexu nesmí obsahovat nic, co
by mohlo urážet rasu a národnost. Budu ráda, pokud to Rada pro reklamu
přezkoumá," uvedla již dříve pro server Romea.cz Nicholsonová.

Podle Evy Rajčákové se však kodex nevztahuje na politickou reklamu.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon