Vzdělávání romských dětí může mít svá specifika, R-Mosty zdarma nabízejí specializovaný kurz
Pražská organizace R-Mosty nabízí všem učitelům a dalším pedagogickým
pracovníkům ze škol i z neziskové sféry poslední dva běhy kurzu zaměřeného na
specifika práce s dětmi z romského sociokulturního prostředí. Termíny konání
jsou 29. a 30.11. v Brně a 6. a 7.12. v Praze.
Kurz pomáhá lépe a efektivněji pracovat s dětmi z romských rodin tím, že
poskytuje informační servis v podobě ucelených dat o romské historii, jazyce a
kulturních specifikách.
“Snažíme se pedagogům předat informace a zkušenosti, které jim umožní lépe
pochopit prostředí ve kterém romské děti vyrůstají. Odlišností od majoritní
společnosti totiž může být mnoho a pokud o nich pedagog ví a dokáže s nimi
pracovat, může mu to velmi pomoci v jeho náročné denní praxi,” říká koordinátor
projektu Adam Pospíšil.
Lektory jsou zkušení romisté Barbora Šebová a David Tišer a ředitelka
základní školy Floriána Bayera v Kopřivnici Mgr. Vlasta Geryková, která má
mnohaleté zkušenosti se vzděláváním romských dětí v hlavním vzdělávacím proudu.
Do témat kurzu se promítají aktuální otázky související se sociálním
vyloučením, chudobou a problémy s bydlením, kterým romské rodiny často čelí.
Speciální blok je věnován konkrétním metodám, které pomáhají zlepšit spolupráci
mezi školou a romským žákem, potažmo s jeho rodinou. Dostane se i na konkrétní
didaktické postupy ve zefektivňování výuky v češtině, matematice, zeměpisu,
přírodopisu a v dalších předmětech.
Leitmotivem celého semináře je navazování konkrétních zkušeností
účastníků na jednotlivá témata.
Kurz je akreditován ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy v systému
dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a díky podpoře ministerstva je zcela
zdarma.
Zájemci se mohou hlásit mailem na
adam@r-mosty.cz
nebo telefonicky na čísle 725 345 594.