Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Podle odborářů reklama s Romy porušuje zákon, ROMEA připravuje podněty k jejímu prošetření

31. ledna 2012
Čtení na 1 minutu

Kontroverzní reklama na vzdělání, která využila romské dělníky ze Slovenska,
vadí již také odborářům. Podle Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS)
je porušením směrnic EU o rovném zacházení v zaměstnání, které ČR přijala jako
součást antidiskriminačního zákona. ČTK to dnes oznámila mluvčí ČMKOS Jana
Kašparová. Reklamu již dříve odsoudili ministr pro menšiny Michael Kocáb a
server Romea.cz, jehož provozovatel ROMEA, o. s. připravuje podněty k prošetření
reklamy.

DOKUMENT

ČMKOS: odsuzujeme kampaň, která je potupou jakékoliv manuální práce

NEPŘEHLÉDNĚTE


Urážlivá kampaň zneužívající Romy rychle skončila



Urážlivá kampaň skočila podle agentury kvůli hloupým otázkám novinářů



Stanovisko Michaela Kocába ke kontroverzní vzdělávací kampani

Romové ve žlutých tričkách s natištěným nápisem "Měl jsem se líp učit!" a
adresou webové stránky zadavatele www.skoly.cz ve středu opravovali chodník v
centru Prahy. Podle Kašparové byli zneužiti. "Podle ČMKOS jde o naprosto
odsouzeníhodný čin, kterým byla ponížena lidská důstojnost a manuální práce. O
to horší je, že se zneužití týkalo občanů romské národnosti," prohlásila
Kašparová.

Odbory kampaň považují za "potupu jakékoliv manuální práce", neboť "ponižuje
každého, kdo manuálně pracuje". Tvůrci reklamy však takový názor odmítají.

"Kampaň je pouze a výhradně cílena na podporu serveru www.skoly.cz a vzdělání
jako takového a žádným způsobem se nechce dotýkat cti manuálně pracujících, nebo
dokonce Romů," sdělil dnes ČTK Marek Řídký z agentury Underline, která reklamu
zorganizovala.

ROMEA, o. s. připravuje podněty k prošetření reklamy "Měl jsem se líp učit!".
"Podněty hodláme adresovat na krajské živnostenské úřady v Brně a Praze a
napadnout jimi jak zadavatele reklamy, tj. majitele domény skoly.cz, tak
zpracovatele, tedy reklamní agenturu Underline," uvedl pro server Romea.cz
výkonný ředitel ROMEA, o. s. Zdeněk Ryšavý.

KAM DÁL?

ČMKOS: odsuzujeme kampaň, která je potupou jakékoliv manuální práce



Urážlivá kampaň zneužívající Romy rychle skončila



Urážlivá kampaň skočila podle agentury kvůli hloupým otázkám novinářů



Stanovisko Michaela Kocába ke kontroverzní vzdělávací kampani

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon