SNS našla zaměstnání muži ze sporného plakátu
Vládní populistická Slovenská národní strana (SNS) našla zaměstnání muži z
kontroverzního předvolebního billboardu, kterým podle kritiků útočila na Romy.
Muž by měl v nejbližších dnech nastoupit do práce zaměřené na terénní úpravy.
ČTK to dnes potvrdil mluvčí SNS Dušan Štrauss, aniž dále upřesnil náplň práce.
SNS čelila v uplynulých dnech kritice médií a občanských sdružení za volební
plakáty, na nichž je silně tetovaný muž tmavší pleti se zlatým řetězem kolem
krku a nápisem "Abychom nekrmili ty, kteří nechtějí pracovat".
"Práce odpovídá kvalifikaci," poznamenal Strauss, podle nějž by měl muž
pracovat manuálně v okolí Bratislavy. Nastoupit by údajně mohl v úterý. Jeho
setrvání v zaměstnání bude záviset na pracovních návycích, uvedl mluvčí. SNS
podle něj sehnala práci i pro rodinného příslušníka dotyčného.
Média v uplynulých dnech kritizovala, že muž z plakátu dostal za fotografii
do kampaně málo peněz a nevěděl o konečné úpravě plakátu, kde mu bylo počítačově
rozšířeno tetování i na hruď a doplněn zlatý řetěz. Muž ve skutečnosti žádné
zlato nenosí, má řidší vlasy a méně výrazné tetování.
Sporná předvolební kampaň vzbudila zájem i zahraničních médií a ambasád. SNS
svůj billboard obhajovala a média i politiky vinila z pokrytectví.
Jedna z billboardových společností, která pronajímá místo na poutačích,
kontroverzní plakáty přelepila, jiné je nechaly v původním stavu. SNS se proti
přelepení ohradila a oznámila, že plakáty upraví nápisem "cenzurováno".
Strana již v minulosti zaútočila na příslušníky romské menšiny, kdy například
upozorňovala na zneužívání sociálního systému Romy.
KAM DÁL?
Protiromská kampaň na Slovensku zajímá také zahraniční ambasády
Rom z billboardu nevěděl, že je focen pro slovenské nacionalisty
Rasistická kampaň SNS proti Romům vzbudila odpor, billboardy se přelepí