H&M se omluvila a stáhla urážlivou rasistickou reklamu. Akcie firmy klesly na devítileté minimum
Módní firma H&M stáhla ze svého webu fotografii tmavého chlapce s mikinou,
na které byl nápis “Nejvíc cool opice v džungli” a veřejně se za ní omluvila. Udělala tak poté, co se fotografie objevila na sociálních sítích a
strhla se pod ní lavina odsuzujících komentářů o tom, že je firma rasistická.
“Tento obrázek byl odstraněn ze všech H&M kanálů a omlouváme se komukoliv, koho to mohlo urazit,” prohlásila mluvčí společnosti Anna Erikssonová pro CNN.
“V roce 2018 není možné, aby byli ředitelé značek takhle nedbalí a postrádali povědomí… Musíme být lepšími," sdílel na
Twitteru designer Alex Medina.
Urážlivá reklama navíc zřejmě způsobila pokles hodnoty akcií firmy. Německý
týdeník Der Spiegel napsal, že se propadly pod 160 dolarů za kus, což
představuje devítileté minimum.
Kvůli rasismu v reklamě byla také kritizována kosmetická firma Dove. Ta se veřejně omluvila za reklamu, ve které se díky sprchovému gelu promění černoška
v bělošku. Další podobné reklamy zveřejnila například i kosmetická firma Nivea.