Facebook bude mazat příspěvky popírající nebo zkreslující holokaust. K tomuto kroku firmu dovedla i neznalost holokaustu mezi mladými
Technologická společnost Facebook nově začne na svých sociálních sítích mazat příspěvky, které popírají nebo zkreslují historii holokaustu. Ke kroku se firma uchýlila dva roky poté, co její šéf Mark Zuckerberg v interview prohlásil, že jej popírání holokaustu hluboce uráží, ale že by sociální síť neměla podobné příspěvky mazat, připomněla agentura AP.
Facebook v poslední době čelí tlaku, aby více zakročil proti šíření dezinformací na svých platformách.
“Bojoval jsem s rozporem mezi obranou svobody vyjadřování a škodami, které způsobuje umenšování nebo popírání hrůz holokaustu,” uvedl Zuckerberg ve svém příspěvku na Facebooku. “Moje vlastní uvažování a naše širší pravidla ohledně nenávistných výroků se posunuly, když jsem viděl data, podle nichž je na vzestupu antisemitsky motivované násilí,” dodal šéf přední technologické firmy.
Firma uvedla, že ji ke kroku dovedla také “znepokojivá úroveň neznalostí ohledně holokaustu, zejména mezi mladými lidmi”. Agentura AP připomněla, že podle nedávného šetření čtvrtina Američanů ve věku 18 až 34 let pokládá holokaust za mýtus, myslí si, že se jeho hrůzy přehání, nebo netuší, o co se jedná.
Společnost Facebook rovněž uvedla, že ke konci letošního roku začne na svých platformách odkazovat na ověřené zdroje informací uživatele, kteří budou hledat informace o holokaustu nebo o jeho popírání. Příspěvky začne z Facebooku a Instagramu odstraňovat okamžitě, ačkoliv varovala, že bude nějaký čas trvat, než na nová pravidla naladí svoje počítačové systémy a zaškolí zaměstnance.
Oznámení Zuckerberga ocenil Světový židovský kongres (WJC) i a Americký židovský výbor (AJC). “Facebook ukazuje, že považuje popírání holokaustu za to, čím ve skutečnosti je – za formu antisemitismu, a tím pádem za projev nenávisti,” uvedl ve vyjádření prezident WJC Ronald Lauder.
Facebook čelil v létě bojkotu zorganizovaném skupinou nevládních organizací, které vyzývaly velké firmy, aby na jeho sociálních sítích neplatily za reklamu, dokud společnost nezakročí proti šíření nenávistných projevů a dezinformací na svých platformách. S postoji společnosti pak vyjádřila nesouhlas i řada jejích zaměstnanců.