Do kampaně proti neonacismu Like attack se v Německu zapojilo přes 100 tisíc lidí
Netradiční využití sociálních sítí v praxi představila německá organizace
Laut Gegen Nazis ve své kampani Like Attack, prostřednictvím které se rozhodla
upozornit, že neonacismus v Německu není minulostí, ale je stále aktuální
hrozbou. Zbraní kampaně se stala strategie "miluj svého nepřítele", kdy
příznivci této akce zaplavili během krátkého času facebookovou stránku
neonacistické strany protinacistickými hesly a kliky na "To se mi líbí".
Kampaň spustili u příležitosti Mezinárodního dne památky obětí Holocaustu a
zapojilo se do ní přes 100 tisíc lidí různého původu a barvy pleti, kteří se v
rychlém sledu stali "fanoušky" facebookové stránky krajně pravicové
Národnědemokratické strany Německa (NPD), která je neoficiálním nástupcem
Německé říšské strany.
Na stránku vkládali protirasistické příspěvky a komentáře a neonacistické
stránky najednou hlásaly hesla jako „Za barevnější Německo!", "Žádný člověk není
ilegál" nebo třeba "Zdravý rozum místo vlasti". Ke kampani vznikla také
samostatná webová stránka Likeattack.de,
která pro dobrovolníky připravila možnost vkládat do diskuzí vylepšené vtipné
vizuály.
Organizace realizovala kampaň prakticky bez peněz, i přesto se jí podařilo
vzbudit značný zájem médií.