Máš na to? Kampaň nabízí (nejen) mladým Romům průvodce světem financí
Seriál 16 ti článků o finanční gramotnosti „Máš na to?“ zakončujeme stejnojmenným tematickým videoklipem. Kampaň organizace ROMEA cílí (nejen) na mladé Romy a chce pomoci vzbudit jejich chuť být zodpovědný sám za sebe – a tedy i za svou finanční situaci, vyznat se v základech hospodaření, nástrahách dluhových pastí, nabídnout užitečné tipy i pomoci řešit problémy.
Seriál vycházel pravidelně od září loňského do května letošního roku. Témata „šitá na míru“ vznikala ve spolupráci s odborníky na dluhové poradenství z Rubikon Centra a právničkou Michaelou Tejnorovou.
„Kampaň chce mladým ukázat, že mají na to vyznat se v zákoutích finančního světa a vyhnout se potížím nebo se z nich dostat – kde si třeba raději nepůjčovat a kde je to bezpečnější, na co všechno je potřeba dát pozor. V první řadě se však snažila vyzvat k zamyšlení, zda si opravdu tak nutně potřebují půjčit na „superchytrý“ mobil – zda nestačí nějaký levnější, na který mohou mít i bez půjčky, i když si na něj třeba budou chvíli šetřit,“ přibližuje Zdeněk Ryšavý, ředitel ROMEA, o.p.s.
Všechny díly seriálu si prohlédněte na webových stránkách kampaně.