Hip hop Molotow: "Osvobozující síla hip hopu"
Hip Hopová subkultura již od svých prvopočátků byla založená na expresivitě
každého HipHopera. V podmínkách chudých čtvrtí města New Yorku a později i Los
Angeles a dalších byla zejména v minulém století tím hlavním prostředkem, jak
dát o své existenci vědět ostatním lidem, kteří se těmto lokalitám vyhýbali a
odmítali tamní situaci jakkoliv pozitivně řešit. Je však dnes možné, aby se Hip
Hop stal takovým sjednocujícím nástrojem i v evropských podmínkách?
"Broken glass everywhere, people pissing on the stairs, you know they just
dont care. I cant take the smell, I cant take the noise. Got no money to move
out, I guess I got no choice." – takto začíná track od Grandmastera Flashe a
jeho skupiny "The Furious Five", který podle mnohých lidí rozjel ve spojených
státech vlnu takzvaného "Conscious rapu" (uvědomělého rapu), který zpravidla
reaguje na nešvary v chudých čtvrtích a iniciuje lidi k reakci nebo zamyšlení se
nad mnohými společenskými otázkami. I díky takovým skupinám jako Boogie Down
Productions, Public Enemy, ale i "gangsterštějším" N.W.A. nebo Comptons most
wanted a mnohým dalším si může i průměrný český HipHoppa udělat představu o tom,
jak to v těchto čtvrtích, které lze často nazvat i vyloučenými lokalitami, může
nebo mohlo vypadat.
CELÝ TEXT ČTĚTE ZDE