Distanční výuka: Tisíce dětí bez výuky a selhání státu v koordinaci. Neziskovky to nevyřeší
Téměř všechny školy s výjimkou mateřských a speciálních jsou od poloviny října zavřené, a přešly na povinnou distanční výuku. Děti se potýkají s velkými překážkami, nemají doma vybavení ani připojení k internetu. Mnohým z nich rodiče nemohou, nedokážou nebo nechtějí pomáhat.
S vedoucí vzdělávacích služeb organizace Člověk v tísni Zuzanou Ramajzlovou si povídal moderátor Richard Samko o tom, jaká je situace dětí ve vyloučených lokalitách, se kterými pracují. S jakými překážkami se při distanční výuce děti potýkají? Jak ovlivňují či mohou ovlivnit školy, rodiče, organizace či státní instituce kvalitu distanční výuky? Jak mohou rodiče situaci řešit ohledně chybějící techniky – počítač, notebook, internetové připojení? To vše dnes v online rozhovoru Richarda Samka.
Opatření spojená s provozem škol měla původně trvat do 2.listopadu, kdy se podle tehdejšího ministra zdravotnictví Romana Prymuly měl do škol vrátit první stupeň základních škol. Nakonec k tomuto scénáři nedošlo. Od 18.11.2020 se vrátili do škol žáci 1. a 2. ročníků základních škol a žáci speciálních škol. Další žáci základních škol se vrátí do školních tříd od pondělí 30. listopadu. Bez omezení půjdou děti z prvního stupně a 9. třídy, další třídy druhého stupně se budou ve škole střídat.
Studentům v tíživé finanční situaci, která ohrožuje jejich účast na distanční výuce kvůli chybějícímu technickému zázemí, pomáhá i organizace ROMEA. Od začátku zavedení distanční výuky se podařilo díky soukromým dárcům věnovat romským studentům středních a vysokých škol, ale také žákům základních škol a několika školám jako takovým skoro 80 notebooků, stolních počítačů a tabletů, tedy výpočetní techniku v hodnotě zhruba 500 tisíc korun.
Podpořit romské studenty můžete i Vy na http://www.romskastipendia.cz/darujte/ a prostřednictvím dary@romea.cz. Děkujeme!