Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Vysílací rada kritizuje Novu za reklamu na HateFree v Ulici. Šéf HateFree odhaduje, že je za tím skupina IVČRN

24. července 2015
Čtení na 2 minuty
V seriálu Ulice zazněla reklama na projekt Hate Free Culture

Za nepatřičné zdůrazňování „produktu“ HateFree kritizuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) televizi Nova, konkrétně seriál Ulice. O kritice RRTV informoval jako první server Mediář.

Projekt HateFree má koupený reklamní balíček vysílacích časů, do kterého patří i „product placement“ v seriálu Ulice. Podle RRTV, ale došlo k nepatřičnému „zdůrazňování umístěného produktu HateFree Culture, a to zejména detailním popisováním principu projektu.“

RRTV uvádí konkrétní dialogy, které považuje za „nepatřičné“. Například: „V podstatě jde o to, že dáváš najevo, že neschvaluješ nenávist kvůli tomu, že je někdo jinej, třeba homosexuálové, jiný rasy a tak“, „Můžou se do toho zapojit i firmy. Třeba Coolna je na to jak dělaná. Se podívej na net“, „No to se na to podívám. Možná by se to mohlo Monice líbit“.

Nebo: „Ona tady lítá s tou růžovou plackou, všecky nabádá k tomu, že se musej mít rádi a že je nesprávný, když někoho nesnášíš, kdo je jinej.“, „Hele radši mi řekni něco o tý kampani HateFree.“, „No určitě sis všiml, že v poslední době kdekdo nenávidí kdekoho, ať už jde o rasu nebo o náboženství, nebo o jakoukoli jinou odlišnost.“

Nebo: „Jdem do toho. Občas se najde nějakej nácek nebo jinej pitomec, tak abysme ho nemuseli vyhazovat, koukne na dveřích na nálepku a bude vědět, že u nás žádný násilí netolerujeme.“

Lukáš Houdek: Za podnětem pro Radu mohou stát lidé z IVČRN

Koordinátor projektu HateFree Culture Lukáš Houdek je právě na cestě v Německu a o kritice RRTV se dozvěděl na základě otázek serveru Romea.cz. Podle něj je možné, že za podnětem pro RRTV stojí lidé z okruhu skupiny Islám v ČR nechceme.

„Mezi nimi to vyvolalo velké pozdvižení, když zjistili, že je v Ulici reklama na náš projekt,“ říká Houdek. „Reagovali na to kyberšikanou herců ze seriálu, útočili na ně stovkami emailů a na Facebooku. Zejména na herečku Bereniku Kohoutovou.“

Seriál Ulice si pro product placement projekt vybral nejenom proto, že patří k nejsledovanějším televizním pořadům. „Sledují ho různé skupiny lidí včetně mladých, cílové skupiny jsou tam zajímavě namíchané,“ vysvětluje Houdek. „Nedokážu posoudit, jestli je provedení té reklamy nadsazené oproti jiným případům product placementu. Samozřejmě jsme scénář měli k dispozici, přišlo mi to únosné.“

Za product placement v seriálu Ulice zaplatil projekt zatím zhruba 400 000 korun.

VIDEO

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon