Vedení řetězce Potrefená husa se omluvilo Idě Kelarové: Vedoucí špatně vyhodnotil situaci
Vedení řetězce restaurací Potrefená husa se omluvilo Idě Kelarové za to, že ji
odmítli obsloužit se skupinou dětí v jedné ze svých poboček. Omluvný dopis,
který Kelarové zaslal manažer značkových konceptů společnosti Pivovary
Staropramen, která řetězec vlastní, má Romea.cz k dispozici.
"Rád bych Vás ujistil, že Potrefené husy jsou otevřeným konceptem pro
každého, kdo u nás chce strávit čas a dát si dobré jídlo, pivo či jiný nápoj.
Výběr návštěvníků způsobem, jaký popisujete, či nepřijetí návštěvníka na základě
rasy či jeho jiné charakteristiky, je absolutně nepřijatelné," uvádí v dopise
manažer Jan Trochta, který incident podle svých slov osobně prověřil na dejvické
pobočce.
Podle Trochty se jednalo o selhání vedoucího směny. "Špatně vyhodnotil
situaci týkající se kapacity podniku a rezervací a nepřijal Vás, i když by to
personál v tu chvíli zvládl. Jeho komunikace s Vámi také nebyla šťastná. Celkově
situace nebyla z jeho strany řešena způsobem odpovídajícím standardům
Potrefených hus. Vedení restaurace s ním bude o situaci hovořit a vyvodí z ní
důsledky," dodal.
V sobotu 22. května Ida Kelarová
navštívila se skupinou dětí restauraci
Potrefená husa v Dejvicích. Přestože byla restaurace téměř prázdná a rezervace
měly být jen na několika stolech, vedoucí směny je odmítl obsloužit se
zdůvodněním, že všechny stoly jsou rezervované. Na opakované dopisy manažeru
pobočky Tomáši Černému dostala odpověď až po té, co celý incident zveřejnila na
svém facebookovém profilu. Černý se posléze vedoucího směny zastal a odmítl, že
by se jednalo o rasismus.
Podobný případ se stal i v restauraci Potrefená husa na pražském Hlavním
nádraží v červnu 2017. Na případ
tehdy upozornil server Romea.cz. Andrej Krišta na večeři tehdy pozval
společně se svým přítelem několik svých příbuzných, kteří odjížděli zpět na
Slovensko. Manažer je ale odmítl v restauraci nechat a zdůvodnil to prý tím, že
jeden z hostů nemá společenský oděv.