Stanovisko Michaela Kocába ke kontroverzní vzdělávací kampani
Dnes se v médiích objevila informace o soukromé vzdělávací firmě, která si
„pronajala“ pracující romské stavební dělníky. Za úplatu cigaret a alkoholu je
oblékla je do triček s nápisem „Měl jsem se líp učit.“
Cynismus a vypočítavost aktivity tohoto soukromého subjektu je naprosto
alarmující. Způsob , jakým tento zprostředkovatelský portál seriozních
vzdělávacích ústavů vede svou reklamní kampaň, je v protikladu s etikou
vzdělávání, která by rozhodně neměla společnost vést k netoleranci a xenofobii.
Neznám případ, kdy by se někdo takto demonstrujícím způsobem snažil pro svůj
komerční prospěch využít a prohloubit degradující stereotyp o nevzdělaném Romovi
– dělníkovi. Nehledě na fakt, že poukazovat na práci dělníka jako na profesi
degradující, je urážkou tohoto povolání a hlavně prohloubením dalšího stereotypu
– dělník nemusí mít nutně nízké vzdělání nebo být nevzdělatelný. Vzpomeňme na
množství porevolučních imigrantů, často vysokoškoláků, kteří pracovali pro české
stavební firmy. Nejeden český disident by vám řekl, že dělnickou profesi v
zahraničí i doma vykonával také a byl za ní rád.
KAM DÁL?
Urážlivá kampaň skočila podle agentury kvůli hloupým otázkám novinářů
Urážlivá kampaň zneužívající Romy rychle skončila