Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Správný Čech kupuje jen světlý chleba a bílou kávu. Lidl a jeho zákazníci dali za vyučenou rasistům kvůli černochovi v letáku

04. ledna 2017
Čtení na 2 minuty
Leták Lidlu. (FOTO: Lidl)

Obchodní řetězec Lidl otiskl ve svém aktuálním letáku fotografii muže tmavé pleti jako modela pro své sportovní oblečení. Na facebookové stránce řetězce se v reakci na leták začaly objevovat rasistické reakce. Ty však vyvolaly vlnu nesouhlasných příspěvků od dalších zákazníků včele se samotným Lidlem.

Jeden ze zákazníků například na sociální síť obchodu napsal: „Proč je zase v katalogu negr? Spletli jste si africké pobočky s českými nebo vám jen vadí, že u vás Češi nakupují?“ Jiný vzkaz zněl: „Proč máte na reklamním letáku černocha, víte že tím štvete hodně lidí kteří ty darmožrouty a parazity nemůžou ani cítit a bojí se jich… Jestliže propagujete zboží v Česku a pro Čechy odstraňte ty multikulti pí***““ Zatím ještě platí, že my jsme tady doma!!! Takovouto reklamou si odradíte spousty vlastenců – zákazníků!!!“

Nenávistné a vulgární výkřiky se na stránce řetězce objevují i v diskusích u jiných příspěvků, namátkou: „Coto tam mate za čmouda natom letaku vy pi… prodejne? my jsme češi a čmoudy nemužeme ani cítit. ja u vas nakupoval naposledy. Zbohem“.

Lidl dal svým „haterům“ pod příspěvky jasně najevo, že u něj rasismus nemá šanci. „Dobrý den, žijeme v Evropě v 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože i Lidl najdete v celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa. Stejné fotky však najdete i v dalších zemích, kde působíme. Lidl nemá pro každy stát kolekci jiných modelů.“ Stejnou odpovědí reaguje na nenávist a rasismus i PR oddělení slovenského profilu společnosti.

“V našich letácích věnujeme veškeré úsilí propagaci našeho zboží a jakoukoli rasovou manipulaci či upřednostňování naprosto odmítáme,” uvedl také řetězec. “Leták pro Českou republiku připravujeme výlučně s ohledem na zboží, k jehož propagaci je určen, a využíváme k tomu jak vlastní, tak mezinárodní podklady. Tento postup zachováme i nadále,” sdělil. S ojedinělými projevy rasismu se společnost na Facebooku již v minulosti setkala, nikdy však v takové míře jako dnes.

Podpory se řetězec dočkal i od dalších přispěvovatelů na sociálních sítích. „A doufám ani nekoukáte na televizi…tam těch černochů je…“, „Nakupujte někde jinde. Čím míň rasistů, tím líp“, „Díky za brilantní odpovědi všem „slušným“ Čechům. Zajdu k vám za to na nákup.“,“ Dobrý den, v reklamním letáku jsem si přečetl, že prodáváte tmavý chléb, černý čaj a arabskou kávu! Každý slušný čech ale ví, že správně je pouze světlý chleba, bílý čaj a bílá káva. Udělejte s tím něco!”

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon