Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Mediální výchově se podle platformy nevěnuje ve školách dost času

24. února 2020
Čtení na 1 minutu
Ilustrační foto.

Mediální výchově se ve školách nevěnuje dost času a učitelům často chybí odborná příprava pro tuto výuku. V otevřeném dopisu ministru školství Robertu Plagovi (ANO) to uvádí Platforma pro mediální vzdělávání, která sdružuje subjekty, jež se tomuto oboru věnují. Platforma apeluje na ministra, aby se zasadil o větší důraz na mediální vzdělávání v rámcových vzdělávacích plánech a o zařazení tohoto oboru do vzdělávání studentů pedagogických fakult. Vyjádření ministra ČTK zjišťuje.

Zástupci 13 organizací, mezi nimiž jsou Člověk v tísni, Asociace pro mezinárodní otázky nebo server Manipulátoři.cz, v dopisu, který má ČTK k dispozici, upozorňují, že je mediální výchově věnován velmi malý prostor. “Vyučující nejsou na výuku mediální výchovy dostatečně připraveni, postrádají materiály i metodickou podporu, často se setkávají s nezájmem ze strany vedení škol,” uvádí signatáři dopisu.

Připomínají testy školní inspekce, ve kterých úspěšnost žáků základních škol v mediální gramotnosti byla 43 procent a žáků středních škol 50 procent. Podle průzkumu inspekce přitom zhruba tři pětiny žáků tráví většinu svého volného času používáním různých typů médií.

“Jsme přesvědčeni o tom, že je třeba zásadním způsobem změnit přístup relevantních institucí v čele s ministerstvem školství k mediálnímu vzdělávání,” uvádějí signatáři dopisu. Podle nich by ministerstvo mělo například formou metodického doporučení pojmenovat důležitost mediální výchovy a zasadit se o revizi rámcových vzdělávacích plánů, včetně zohlednění mediální gramotnosti.

Autoři dopisu vyzývají také k zařazení mediální výchovy do vzdělávání studentů pedagogických fakult a žádají o vypsání grantových výzev pro projekty, které se mediálnímu vzdělávání věnují.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon