Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Desítky billboardů zesměšňují Čunka

31. ledna 2012
Čtení na 2 minuty

Billboardová politická antikampaň pokračuje, tentokrát se po celé zemi
objevily velkoplošné plakáty karikující místopředsedu vlády a předsedu KDU-ČSL
Jiřího Čunka. Na billboardu je Čunkův portrét s textem "Jsem křesťanský
demokrat, úplatky jsem neukrad (a cikány mám taky rád)". Zadavatel je stejně
jako v předchozích případech anonymní. Lidovci jsou přesvědčeni o tom, že
billboardy jsou součástí cílené mediální kampaně proti jejich předsedovi.

Tomáš Soukup ,obchodní ředitel firmy Outdoor Akcent, která plochy vlastní,
ČTK řekl, že si je na měsíc pronajala právnická osoba, jejíž jméno nemohou podle
smlouvy zveřejnit. Objednavatel má v současné době u firmy pronajato asi 50
velkoplošných reklam v celé ČR, avšak podle údajů reklamní agentury nemají
všechny stejný obsah.

Text na plakátech připomíná podezření, že Čunek ještě jako vsetínský starosta
přijal od realitní firmy úplatek půl milionu. Část o cikánech zase ironizuje
Čunkovo rozhodnutí vystěhovat romské neplatiče nájemného na okraj Vsetína či
zcela mimo město.

Lidovci netuší, kdo je autorem billboardů. "Těžko se tomu brání, když nevíme,
kdo za tím stojí," řekl dnes ČTK mluvčí KDU-ČSL Martin Horálek. Čunek podle něj
útoky na svou osobu komentoval slovy, že by zadavatelé těchto billboardů měli
peníze vynaložit na bohulibější účely.
Začátkem letošního roku se na billboardech, které měly podobné grafické
zpracování jako současné s Čunkem, objevil také premiér Mirek Topolánek, kterého
vede za ruku jako malého "Mirečka" "správným směrem" jeho mediální poradce Marek
Dalík.

Jízlivé a ironické billboardy se staly v Česku nedílnou součástí loňské
předvolební kampaně. Politici, jejichž fotografie se na plakátech nedobrovolně
objevily, se mohou bránit u soudu a podle právníků by v některých případech měli
šanci uspět. Jenže politici to většinou ani nezkusí – podle nich je to ztráta
času a navíc jsou autoři billboardů většinou anonymní. Výjimkou byla kampaň
Balbínovy poetické strany namířená proti KDU-ČSL. Balbínovci na billboardech
sarkasticky označili tehdejšího lidoveckého předsedu Miroslava Kalouska za
"nejčestnějšího muže ve státě", nebo mu nepřímo dávali za vinu smrt vojáků na
nefunkčních armádních padácích.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon