Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Žáci zjišťovali, jak se žije menšinám ve městě

31. ledna 2012
Čtení na 1 minutu

Naučit se kriticky vnímat své okolí, vyhledávat problémy a společně je řešit.
To je základní princip mezinárodního Projektu Občan, do něhož se děti ze základních škol a víceletých gymnázií na Frýdecko-Místecku a dalších místech kraje zapojují už více než deset let.

Minulý pátek děti s učiteli zamířily do Prahy, aby v senátu spolu s žáky škol z celé země prezentovaly výsledky své celoroční práce. V čem spočívala? Mladí občané si museli hlavně více všímat dění ve městě, v září pak po společné debatě vybrali problém, jemuž by se chtěli věnovat.


„Zvolili jsme problematiku národnostních menšin,“ říká učitelka Základní školy národního umělce Petra Bezruče ve Frýdku-Místku Lenka Dratuská, která se se svými žáky do Projektu Občan zapojila už poněkolikáté. Její sedmáci letos spolupracovali s žáky deváté třídy 4. Základní školy Komenského, s nimiž nejprve vypracovali podrobný akční plán řešení. „Společně si řekli: Rasismus ve městě existuje, co s tím uděláme? Děti zjišťovaly postoj lidí k menšinám, ptaly se na magistrátu, co město dělá pro Romy, zúčastnily se besedy s romskými poradkyněmi, prohlédly si uprchlický tábor ve Vyšních Lhotách,“ líčí Lenka Drahotuská, která své žáky nechávala pracovat co nejsamostatněji. „Je důležité dát dětem prostor, řešení problému je na nich,“ vysvětluje. Projekt občan vznikl v USA, odkud se přesunul do řady zemí. V kraji se do něj letos zapojilo sedm škol.


Mezi problémy, které žáci řešili, byly například zbudování bezbariérového vchodu na polikliniku či úklid lesa.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon