Třetí ročník Žihadla byl odstartován
Přihlášky do soutěže o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu „Žihadlo 2009“
mohou ode dneška podávat neziskové organizace jako její zadavatelé. Již třetím
ročníkem tak pokračuje u nás stále ojedinělá soutěž, která se zaměřuje pouze na
reklamní kampaně propagující neziskové organizace a jejich projekty bez ohledu
na své zaměření.
„Úspěšný průběh minulých dvou ročníků je pro nás jako organizátory obrovským
závazkem do budoucnosti a věříme, že i letos se nám podaří do soutěže získat
kvalitní a originálně zpracované reklamní kampaně. Stále ale platí, že cílem
Žihadla není jen hodnotit kreativní zpracování jednotlivých kampaní,ale také
práci lidí z neziskových organizací, kteří se podílejí na tvorbě kampaní, jejich
realizaci a propagaci,“ říká k soutěži Marek Šedivý, ředitel pořadatelské
organizace o.p.s. Neziskovky.cz.
„Věříme, že získaná ocenění budou potřebnou motivací a novou energií do další
práce neziskových organizací. Úroveň mediálních kampaní v neziskovém sektoru je
rok od roku vyšší. Je to odměna za práci pro celý kreativní tým, jehož členové
ji často dělají vedle své běžné práce bez nároku na honorář,“ vysvětluje Pavlína
Folovská, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB, hlavního partnera Žihadla
2009.
Soutěže se mohou zúčastnit nestátní neziskové organizace (občanská sdružení,
obecně prospěšné společnosti, nadace, nadační fondy, církevní právnické osoby),
které zviditelnily veřejně prospěšný projekt prostřednictvím mediální kampaně v
období od 1. září 2008. Ceny budou udělovány v kategoriích tištěná reklama,
televizní a kino spot, rádiový spot a internetový projekt. V odborné porotě
zasednou stejně jako v minulých letech zástupci médií, reklamních agentur a
neziskových organizací. Vítězové soutěže pak budou slavnostně vyhlášeni ve
čtvrtek 5. listopadu v průběhu slavnostního večera v budově ČSOB v Praze
Radlicích, která je jednou z nejšetrnějších ekologických staveb ve střední
Evropě a doposud jako jediná v tomto regionu získala zlatý certifikát LEED.
Hlavní cena – Žihadlo od zlínského sochaře Jiřího Pašky – poputuje tradičně
neziskové organizaci jako zadavateli kampaně, oceněny budou i reklamní agentury,
které se případně na tvorbě podílely.
Přihláška a propozice k soutěži jsou ke stažení na internetových stránkách
www.neziskovky.cz. Uzávěrka soutěže je 7. října 2009.
Soutěž organizuje obecně prospěšná společnost Neziskovky.cz. Hlavním partnerem
Žihadla 2009 je ČSOB, soutěž podpořila také společnost Synot Tip. Hlavním
mediálním partnerem je týdeník Strategie a Marketing Magazine.