Reklamní kampaň agentury McCann Erickson Prague a sdružení ROMEA Rámy pro Romy získala prestižního ocenění stříbrnou Effie 2006 v kategorii Sociální a ekologický marketing. Slavnostní vyhlášení 10. ročníku české Effie 2006 proběhlo ve čtvrtek 2. listopadu na pražském Žofíně.
“Děkuji za příjemnou a inspirující spolupráci agentuře McCANN ERICKSON. Toto ocenění vnímám jako zvláště symbolické v čase, kdy vsetínský starosta a novopečený senátor Jiří Čunek hovoří o Romech jako o vředu české společnosti. Já se tak necítím a tato cena je důkazem, že vůči předsudkům má cenu bojovat,” uvedla při přebírání ceny předsedkyně občanského sdružení ROMEA.
Podle porotců výsledky kampaně Rámy pro Romy předčily očekávání. V určený den oslovila kampaň v průměru každých 15 vteřin nového adresáta. Každý desátý byl o problematice ochotný diskutovat, prostřednictvím médií kampaň zasáhla 1 667 800 lidí.
Zlatou Effie 2006 v kategorii Sociální a ekologický marketing získala kampaň Osudová vteřina se nedá vrátit reklamní agentury Euro Danton.
Nejefektivnější reklamní kampaně vybírala porota z více než sedmi desítek přihlášených a následně dvaceti sedmi nominovaných kampaní.
Občanské sdružení ROMEA a reklamní agentura McCann Erickson připravili kampaň Rámy pro Romy v rámci akcí k Mezinárodnímu dni Romů 8. 4. 2006. Kampaň měla upozornit na stereotypy, které jsou v souvislosti s romskou menšinou stále ještě hluboce vryté v myšlení lidí. Mnozí z občanů si přitom ani neuvědomují, že může jít o stereotyp. Jedním z těch nejobvyklejších zažitých názorů je, že naprostá většina Romů krade.
EFFIE je zkratka anglického slova efficiency (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň. V EFFIE se porota rozhoduje podle měřitelných výsledků kampaní, oceňuje se nejen kreativita, ale zejména účinnost reklamní kampaně. EFFIE je nejvýznamnějším oceněním v reklamní oblasti, protože hodnotí pouze jediný pravý a podstatný přínos v reklamě a tím jsou její výsledky. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Také v České republice její obliba stoupá. Do prvního ročníku, který se konal v roce 1997 bylo přihlášeno 23 kampaní. V roce 2005 již soutěžilo 76 kampaní a slavnostního gala večera spojeného s vyhlášením výsledků se účastnili představitelé zadavatelů, agentur, sdělovacích prostředků a osobnosti kulturního, politického i hospodářského života.