Reklama: Pozvěte Romy na vepřovou pečeni
Upozorňovat na svou značku prostřednictvím poukázání na nějaký sociální
problém je stále populárnější. Letos na tuto formu reklamy vsadila společnost
Amica Commerce, výhradní distributor kuchyňských spotřebičů značky Amica v Česku
a na Slovensku.
Až do konce tohoto roku má běžet v tištěných médiích její kampaň, kterou chce
firma podle svého generálního ředitele Tomáše Blahuta vyzvat k odbourání
předsudků vůči společenským menšinám, které v Česku stále přetrvávají. Kampaň
používá slogan „Pozvěte přátele na večeři“, ilustrovaný mimo jiné skupinou
romských hudebníků či dvojicí homosexuálů.
Kromě tištěných médií byla kampaň až do konce května tohoto roku k vidění
také v České televizi v podobě dvou spotů, které vznikly pod taktovkou agentury
Aimon. Tyto reklamy už neměly tak provokativní vyznění: v jednom ze spotů se u
stolu k večeři sešli rockeři, ve druhém mladí lidé.
Na problémy některých sociálně menších skupin se v posledních letech zaměřilo
víc kampaní. Významným projektem byla například sociální kampaň „Česká ghetta“,
k jejíž realizaci se před více než dvěma lety spojily společnost Člověk v tísni,
kapela Gulo Čar a společnost BigBoard Praha. Tento projekt si kladl za cíl
přispět k likvidaci chudinských ghett. Koncem roku 2006 pak proběhla českými
médii další kampaň „Hlídejte si své předsudky“, která byla součástí čtyřletého
programu romské integrace.