Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

ČT a ČRo začnou ve středu s vysílání volebních spotů stran

31. ledna 2012
Čtení na 2 minuty

Strany a hnutí, které kandidují v letošních volbách do sněmovny, se od středy
představí v České televizi (ČT) a v Českém rozhlasu (ČRo) s vlastními příspěvky.
Ze zákona mají v každém z veřejnoprávních médiích celkem 14 hodin vysílacího
času. Mohou tohoto času využít k představení svého programu a kandidátů.

Podle expertů na výzkum veřejného mínění a psychologii však nemá tento druh
propagace na výsledek voleb velký dopad, mnohé strany nabízejí své příspěvky i
na internetu – buď na svých webech, nebo na serveru Youtube.

Volební spoty na kanálu ČT1 zahájí ve středu dvě hodiny po poledni Česká
strana národně socialistická, poslední slovo bude mít v úterý 25. května
Dělnická strana sociální spravedlnosti. Rozhlas bude spoty vysílat v
půlhodinových blocích na svých celoplošných stanicích Český rozhlas 1 –
Radiožurnál od 21:29, Český rozhlas 2 – Praha od 20:30 a nově také v
desetiminutovém bloku od 05:50 na stanici Český rozhlas 3 – Vltava.

Veřejnoprávní televize a rozhlas nabídnou stranické propagační spoty zhruba
po roce, kdy je vysílaly před volbami do Evropského parlamentu. Tehdy největší
pozornost vzbudily protiromsky laděné prvky v předvolebních klipech Národní
strany a Dělnické strany, která byla Nejvyšší správním soudem zrušena. Za spot
Národní strany byl jeden z jejích představitelů odsouzen.

ČT se kvůli tomu letos rozhodla ustavit tým expertů, kteří budou dodané
materiály hodnotit; televize po loňské zkušenosti odmítla odvysílat stranické
materiály, které by nějakým způsobem mohly porušovat zákon. Postižená strana
bude moci spot nahradit. "Pokud přijdeme na nějaký závadný spot, tak ho
neodvysíláme, ale vyzveme stranu, aby dodala jiný," uvedl už v únoru generální
ředitel Jiří Janeček. "Nebylo nutné řešit zatím žádný ze spotů. Všechny splňují
zákonné podmínky," řekl dnes ČTK mluvčí televize Ladislav Šticha.

Některé stranické reklamní šoty jsou k vidění prostřednictvím internetu už
nyní. Například Strana zelených po loňské barevné farmářské epizodě se svými
lídry vsadila na své příznivce v černobílé, podle předsedy strany Ondřeje Lišky
tato dvojbarevnost odráží obecnou náladu ve společnosti a znechucení z politiky.
Klip Strany práv občanů – zemanovců jakoby mapuje poradu jejích kandidátů kolem
oválného stolu v setmělé místnosti se závěrečným poselstvím šéfa strany Miloše
Zemana.

Podobně předseda strany Věci veřejné Radek John na závěr volebního spotu
proti politickým dinosaurům promlouvá zpoza psacího stolu, osvětlen pouze stolní
lampou. Na dnešní večer představení svého klipu ohlásila strana TOP 09.
Nejsilnější strany – ODS a ČSSD – se prostřednictvím videí prezentují již delší
dobu. Ze stran, které podle průzkumů mají naději na vstup do sněmovny, je na
webu i klip KDU-ČSL.

Všechna seskupení dostala ve vysílání veřejnoprávního rozhlasu i televize
stejný prostor, přestože pořadí spotů bude každý den odlišné. Svůj vysílací čas
bude mít rovněž strana Národní prosperita, přestože se do voleb přihlásila jen v
Libereckém kraji a minulý týden oznámila odstoupení ve prospěch Dělnické strany
sociální spravedlnosti.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon