Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Alternativní vzdělávací prostředky sociálně ohrožených skupin - Grundtvig CVE (Cultural vehicles in education)

31. ledna 2012
Čtení na 2 minuty

Cílem projektu Kulturní prvky ve vzdělávání je nalézt nové metodické postupy,
které by využívaly uměleckých prvků takovým způsobem, aby usnadnily vzdělávání
sociálně ohrožených skupin obyvatel, včetně zdravotně postižených osob, seniorů
a národnostních menšin. Projekt se snaží o vytvoření flexibilního mechanismu,
který by umožnil zvýšit v procesu celoživotního vzdělávání zastoupení obtížně
integrovatelných osob a lidí s odmítavým postojem ke vzdělávání a je určen také
učitelům a instruktorům, jež pracují s ohroženými skupinami osob, a formou
školení jim pomáhají, aby se naučili ve své praxi metodu CVE efektivně využívat.

Hlavní projektové aktivity:

  • pilotní semináře, na něž navazuje testovací proces ve všech 4 zemích
  • zajištění školení pro pedagogické pracovníky z celé Evropy (2 kurzy
    Grundtvig)
  • mezinárodní konference na téma CVE metodických postupů
  • papírová publikace v šesti evropských jazycích – praktické pokyny pro
    zlepšwní kvality a rozšíření přístupnosti vzdělávání dospělých
  • tvorba internetové stránky, aby se informace o tomto projektu dostaly
    mezi širokou veřejnost a zejména pedagogické pracovníky

Na projektu CVE se podílí celkem pět partnerských organizací ze čtyř
evropských zemí.: Divadelní asociace Grodzki – Polsko, Centrum pro mládež
Babilonas– Litva, Vzájemné soužití – Česká rep., Die Wille gBmbH – Německo, EST
Vzdělávací centrum – Polsko

Partner za Českou republiku Občanské sdružení Vzájemné soužití se zaměřilo na
sociálně vyloučenou lokalitu „Železná“ ,kde dospělí v neformálním vzdělávání
získali základní počítačovou gramotnost ( prostřednictvím hledání netradičních
kuchařských receptů v knihovně a následným počítačovým zpracováním), manuální
zručnost (pomocí přípravy kulis pro divadelní představení, aranžování květin,
výroba svícnů, svíček) a v neposlední řadě dramatický kroužek, na kterém si
účastnici ověřovali a procvičovali svou paměť, naslouchali si a vzájemně mezi
sebou komunikovali, školili se v efektivní komunikaci a nejpodstatnější věcí
bylo prezentování se na veřejnosti.

Projekt sice skončil v září 2009, ale jeho poselství zůstává…(příručka,
zážitky lidí…)

Doba trvání projektu: 1 října 2007 – 30. září 2009

Projekt CVE kulturní prvky ve vzdělávání byl financován z prostředků Evropské
unie v rámci programu dlouhodobého vzdělávání Grundtvig .

www.cve.com.pl

www.cve.com.pl/publication.html
(publikace ke stažení)
www.vzajemnesouziti.cz 

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon