„30 dní pro neziskový sektor“
To je název celostátní mediální kampaně, která byla zahájena 2. 10. a bude trvat do 31.10.2007 . Jak už samotný název kampaně napovídá, říjen bude věnován neziskovým organizacím. Kampaň letos slaví už své desáté narozeniny a letos je zahájena mottem „Každý se může stát hrdinou naší doby…“ Smyslem je pozastavit se, zamyslet a ocenit hrdiny kolem sebe, najít pozitivní vzory, které v dnešní době tolik chybí.
. Pořadatel kampaně, kterým je Informační centrum neziskových organizací (ICN), přiznává, že kampaň prošla mnoha změnami a získala v průběhu svého desetiletého působení nové zkušenosti. Interním tématem letošní kampaně je marketing, respektive katalog neziskovek, jenž je marketingovým nástrojem pro všechny neziskové organizace, které poskytují veřejně prospěšné služby nebo nabízejí svoje výrobky veřejnosti na území České republiky. Propagace aktivit a poskytovaných služeb je jedním z kroků posilování důvěryhodnosti.
A protože v posledních letech začaly vznikat v hojném počtu i neziskové organizace zaměřující se na Romy, je v rámci kampaně vyčleněn den, kdy mají se možnost prezentovat. V sobotu 6.10. se představí občanské sdružení Athinganoi a občanské sdružení Romano džives. Po celý den budou probíhat diskuze na témata – Jak se u nás žije Romům, Specifika romské kultury, Práce neziskového sektoru aj. Jak uvedla Gabriela Hrabaňová z občanského sdružení Athinganoi, probíhat bude i workshop romského tance, který povede Lucie Horváthová. Těšit se můžete také na romskou kapelu Gitans.
Prezentace se bude konat na pěší zóně u Anděla, Praha 5.