Na slovenském festivalu kreativity zvítězila kampaň upozorňující na diskriminaci Romů na pracovním trhu
Na slovenském festivalu kreativity “Zlatý klinec” byla za nejúspěšnější neziskovou kampaň vyhlášena iniciativa Prijateľní.sk, která upozorňuje na diskriminaci, s níž se musí Romové potýkat při hledání zaměstnání. Informační kampaň vytvořila agentura Respect APP ve spolupráci s SKPR Strategies pro organizaci Divoké máky. Informuje o tom Róbert Slovák ze zmíněné organizace na svém blogu na serveru DennikN.sk.
Mezi dalšími oceněnými aktivitami byla například reakce stovek grafiků z celého světa na vraždu novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky Marie Kušnírové, vizuály upozorňující na sexismus v reklamě nebo plakáty pro filmový festival o svobodě.
Slovenská spořitelna, která je generálním partnerem soutěže nejlepších slovenských reklam, uděluje ocenění Best Non-profit pro nejlepší počin v neziskovém sektoru.
Vítězná kampaň Prijateľní.sk upozorňuje na údaje z experimentu Institutu finanční politiky o diskriminaci Romů na trhu práce, podle kterého až polovina životopisů uchazečů s romským původem nedostane odpověď na svou žádost o práci ve srovnání s neromskými zájemci.
“Říkáme jim, že když se budou učit a pracovat, přijmeme je mezi sebe. Ale když se snaží, odmítneme je. Tak jsme Romům nabídli absurdní řešení a odpromovali jsme neexistující službu na webstránce Prijatelni.sk, která měla “vybělit” Romům životopisy,” popisuje hlavní myšlenku kampaně Róbert Slovák na svém blogu.
Informační kampaň její autoři šířili v minulém roce mezi firmy a přes 130 z nich se přidalo na seznam odpovědných podniků, které diskriminaci veřejně odmítají.
V kategorii PR uspěl projekt “Shut up! Voice of democracy in danger”, v kterém designeři z celého světa vyjadřovali ve spojení s vraždou novináře Jána Kuciaka obavu, že demokracie na Slovensku je v ohrožení.