Udělejme tečku za koronavirem! Do národní kampaně na podporu očkování se zapojí influenceři.
Kampaň na podporu očkování proti covidu-19 se v červnu vystupňuje. S otevřením možnosti očkování i pro mladší věkové skupiny se do kampaně zapojují také influenceři a rozšiřuje se na sociální sítě.
Na šíření kampaně se budou podílet také zájmové spolky, jako jsou Orel, Junák či myslivecká jednota, a také organizace zastupující národností a náboženské komunity. ČTK o tom dnes informovala iniciativa Cesta ven, která kampaň pro stát vytvořila.
Od středy se mohou nechat očkovat lidé nad 30 let. Protože kampaň potřebuje oslovovat stále mladší ročníky, dohodli se autoři kampaně na spolupráci s populárními osobnostmi, které jsou důvěryhodné pro různé cílové skupiny. Kampaň bez nároku na honorář už podpořili například herečka a výtvarnice Ester Geislerová, herec a moderátor Aleš Háma, zpěvačka Victoria Velvet, moderátor Libor Bouček, zpěvák Adam Mišík, herečka Iva Pazderková nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher.
S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se kampaň podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat. Iniciativa oslovila také přes 50 národnostních, náboženských a dalších komunit. Například Dům národnostních menšin připraví překlady materiálů kampaně pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku.
Zapojí se také některá zájmová sdružení, spolupráci už podle iniciativy potvrdily organizace Orel, Junák – český skaut a Českomoravská myslivecká jednota. Iniciativa nabízí koncept a podklady zdarma komukoliv, kdo má zájem. Podklady jsou na webu komunikacepomaha.cz. Už dříve kampaň pro svoji potřeby využil Jihomoravský kraj, připravuje se také v Pardubickém, Ústeckém a Jihočeském kraji. Zapojily se i firmy Mondelez, Komerční banka či Třinecké železárny.
Kampaň odstartovala 12. dubna. V uplynulém měsíci odvysílala asi 700 spotů v TV Nova a Prima a podle iniciativy oslovila asi šest milionů lidí. Od května běží i v České televizi, kde je také verze pro lidi se sluchovým postižením. On-line část oslovila v dubnu 2,23 milionu uživatelů, v tištěných médiích asi 5,4 milionu lidí, uvedla iniciativa. V rozhlasové části se za první dva týdny odvysílalo 750 spotů a v květnu se rozšířily i na stanice Českého rozhlasu.
V květnu se podle autorů síla kampaně zdvojnásobila. Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně vytvořený iniciativou Cesta ven 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun. Nákup pro něj zajišťuje agentura Remmark.