Organizace R-Mosty pořádá další běh kurzu Pedagog a sociokulturní specifika romských žáků. Hlaste se!
Společnost R – Mosty pořádá 26. a 27. srpna na biofarmě Belina v Nežichově u Toužimi další běh kurzu Pedagog a sociokulturní specifika romských žáků. Kurz pomáhá efektivněji pracovat s dětmi z romských rodin a rozšiřuje účastníkům všeobecné povědomí o této naší největší a nejstarší národnostní menšině.
“Cílem semináře je poskytnout informační servis v podobě ucelených dat o romské historii, jazyce a sociokulturních specifikách. Důležitým leitmotivem celého programu jsou také otázky související se sociálním vyloučením a chudobou, kterým romské rodiny často čelí,” uvedli organizátoři kurzu.
Speciální blok je věnován konkrétním metodám, které pomáhají zlepšit spolupráci mezi školou a romským žákem, potažmo jeho rodinou. Dostává se i na konkrétní didaktické postupy při zefektivňování výuky a při doučování. Během celého semináře probíhá navazování konkrétních zkušeností a dotazů účastníků na jednotlivá témata v interaktivní diskusi. Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Je vhodný pro pedagogy, kteří učí ve školách, ve kterých je znatelný podíl romských žáků, ale přispívá také k dlouhodobé snaze o desegregaci českého školství tím, že i školám v hlavním vzdělávacím proudu nabízí informace, které jsou pro integraci romských dětí nezbytné. Proto se také tento nabízený kurz stal součástí oficiálních doporučení veřejné ochránkyně práv pro školy k podpoře desegregace českého vzdělávacího systému.
Program začíná 26. srpna ráno v 9:00 společnou snídaní a končí 27. srpna ve 14:00. Celý kurz, včetně stravy a ubytování, je, díky podpoře grantu MŠMT ČR, zdarma.
Společnost R – Mosty kurz Pedagog a sociokulturní specifika romských žáků realizuje již deset let a za dobu jeho existence jím prošlo přes 700 učitelů a dalších pedagogických a sociálních pracovníků. Tradičně skvělé hodnocení od účastníků patří lektorů kurzu, romistům Davidovi Tišerovi a Barboře Šebové a ředitelce ZŠ Floriána Bayera v Kopřivnici Vlastě Gerykové, která má dlouholeté a pozitivní zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Lektorský tým nově doplňuje také speciální pedagožka Dana Míková, která se zaměřuje na prezentaci konkrétních kazuistik a postupů, kterými škola nebo další instituce mohou škodit nebo naopak prospívat integraci dětí z odlišného sociokulturního prostředí.
Pokud Vás téma zajímá a domníváte se, že je užitečné přemýšlet o vzájemném soužití Romů a Gádžů z jiné perspektivy, můžete se přihlásit mailem na adam@r-mosty.cz nebo telefonicky na čísle 725 345 594.