Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Napůl indonéské děti vadí rasistům ve vánoční kampani firmy Vodafone. Ta se proti nenávistným komentářům ohradila

29. listopadu 2020
Čtení na 2 minuty
Záběr z vánoční reklamní kampaně firma Vodafone (FOTO: Vodafone)

Vodafone důrazně odmítl nenávistné a rasistické komentáře, které se objevily na sociálních sítích po spuštění letošní vánoční kampaně. Vodafone do spotů totiž obsadil bratry Sama a Maxe Budimanovi, kteří mají po otci indonéské kořeny a to byl pro některé diskutující velký problém.

“Před pár dny jsme spustili naše vánoční reklamy a bohužel se na sítích objevily i nenávistné a sprosté reakce vůči rodině, která v nich vystupuje,” napsal na Twitter společnosti Vodafone generální ředitel Petr Dvořák.

“Do této kampaně jsme obsadili možná ne úplně typickou rodinu, která měla indonéského tatínka, který bohužel nežije. Ale je to rodina, která tady s námi žije. A pro nás jako pro společnost, je strašně důležité, abychom propojovali všechny lidi mezi sebou. Bez ohledu na jejich názor, barvu pleti, sexuální orientaci, pohlaví nebo kulturu, ze které přicházejí,” řekl ve videu Dvořák.

“Važme si respektu a lásky a bojujme proti nenávisti. Děkujeme všem, co to vidí stejně,” dodal generální ředitel společnosti Vodafone.

Před pár dny jsme spustili naše vánoční reklamy a bohužel se na sítích objevily i nenávistné a sprosté reakce vůči rodině, která v nich vystupuje. Važme si respektu a lásky a bojujme proti nenávisti. Děkujeme všem, co to vidí stejně❤ @PetrDvoVodafone pic.twitter.com/oUqz5mzxTZ

— Vodafone ČR (@Vodafone_CZ) November 26, 2020

Bratry už bylo možné zahlédnout v srpnové kampani, nyní se k nim přidala i jejich maminka Michaela, překladatelka a profesorka indonézštiny. Celý koncept je postavený na nápadu „Ty pravé Vánoce jsou až po Vánocích“, který je dramatizován skrze autentické výpovědi této rodiny. 

Nenávistné komentáře na sociálních sítích jako reakce na jinou barvu pleti protagonistů nejsou na českém nebo slovenském internetu nic nového. V roce 2017 se stal terčem nenávistných útoků senegalský model tmavé plety, který se objevil na letáku firmy Lidl. Nenávistné komentáře na sociální síti vyvolala i reklama jedné slovenské firmy na sportovní oblečení, která jako modela angažovala také muže tmavé pleti.

VIDEO

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajství o Romech
Teď populární icon