Česká spořitelna stáhla svou reklamu z dezinformačních webů, ty tak přišly o peníze z inzerování
Česká spořitelna stáhla svou reklamu z dezinformačních webů, které zpravidla uvádí své čtenáře v omyl nebo velmi často informace zkreslují. Tyto servery tím tak přijdou o peníze z inzerce. Banka následuje jazykovou školu James Cook Languages, která se k tomuto rozhodla v květnu 2016.
„Jsme s našimi klienty již téměř dvě století a vždy jsme pro ně byli spolehlivým rádcem v oblasti financí. Věříme také, že naše zodpovědnost vůči společnosti překračuje hranice bankovního světa a že lidem můžeme sloužit i jako kompas, který je bezpečně provede mořem mediálních informací. Proto je pro nás nepřijatelné podporovat zdroje nepodložených, a někdy dokonce záměrně lživých informací. Z tohoto důvodu se naše reklama nebude objevovat na dezinformačních webech. Tím však nikomu neupíráme právo získávat informace ze zdrojů, které uzná za vhodné. Oceňujeme, že se think-tank Evropské hodnoty této oblasti věnuje a zviditelnil tento problém,“ řekla Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny.
Podle průzkumu Thing-tank Evropské hodnoty se v období 18. – 23. června 2016 objevilo na dezinformačních webech inzerce 75 firem. Patří mezi ně známé velké firmy jako je Nestlé, Amazon, Škoda, Seznam.cz, Mitsubischi nebo Hyundai. Kompletní seznam reklam je obsažen v analýze Reklama na dezinformačních webech.
Reklama České spořitelny se podle analýzy think-tanku Evropské hodnoty objevovala během června tohoto roku na sedmi dezinformačních webech, například v AC24, Czech Free Press nebo Vlastenecké noviny.
„Často jde o nevědomý krok, kdy dané společnosti ani netuší, že tam inzerují. Pokud české společnosti inzerují na těchto webech, fakticky přímo financují jejich aktivity, mezi které patří také systematická výroba dezinformací a konspiračních teorií. Tento fenomén tak zamořuje a otravuje veřejný prostor a poškozuje slušnou veřejnou debatu založenou na faktech,“ říká Jakub Janda, zástupce ředitele think-tanku Evropské hodnoty.